środa, 10 lutego 2016

Wieża ciśnień huty Zabrze - aktualizacja

W poprzednim wpisie nawiązałem do wieży ciśnień Huty Zabrze. Pięć lat temu poświęciłem jej wpis zachęcam do przeczytania go w blogu.  Będąc na przedświątecznych zakupach w pobliskim centrum handlowym zauważyłem zmianę. Zmianę na gorsze, na coś co musiało nastąpić. Mianowicie z wieży zniknęły wszystkie elementy drewniane na szczycie i dach. Został nagi zbiornik i budowla wygląda teraz naprawdę smutno. Wiem że zabezpieczenie jest ważne, wiem że chodzą tamtędy dzieci i nie daj Boże coś by komuś spadło na głowę. Przy wieży postawiono prowizoryczny płotek i przyczepiono łopoczącą na wietrze kartkę. Wynika z niej że Huta Zabrze otrzymała dotację na prace restauracyjne, konserwatorskie lub roboty budowlane. Czy obecny stan to agonia ,czy przejściowy stan przed odbudową czas pokaże. Dla porównania stanu zamieszczam zdjęcia z 25 października 2015 o których zapomniałem i 31 stycznia tego roku. Trzy miesiące. Jestem ciekawy czy następny post o tym zabytku będzie należał do kategorii - tego już nie ma.... Na razie dość o wieżach ciśnień, no chyba że coś ciekawego się zdarzy.          
       
Najpierw stan obecny z końca stycznia





A teraz koniec października zeszłego roku...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz