czwartek, 22 lipca 2010

O czym ten blog będzie......?

Zgodnie z poprzednią deklaracją napiszę krótko na co zwrócę największą uwagę. A więc mianowicie będę zamieszczał zdjęcia mało znanych okolic Śląska. Będą to zarówno zdjęcia nowe, jak i takie które udało mi się zrobić podczas mojej 15-letniej przygodzie z fotografią, w tym 6-letniej z fotografią cyfrową. Czasami będą to zdjęcia obiektów których już nie ma, lub są w zdecydowanie gorszym stanie. Zdjęcia będą bardzo różnej jakości - jednak zawsze na nich będzie "coś" widać. Po okresie niezdrowego podniecania się możliwościami fotografii cyfrowej i szukania swojej drogi, wydaje mi się że doszedłem do pewnego kompromisu. Stwierdziłem bowiem rzecz pewnie dla wielu fotografów oczywistą, że nie ważne jest czym to zdjęcie jest zrobione, ważne co przedstawia i że dobrze mieć zawsze przy sobie choć najmniejszą, najskromniejszą cyfrówkę. Na poziomie dzisiejszym nawet to pogardzane często urządzenie produkuje zdjęcia spokojnie nadające się do odbitek 10x15, a często i większych. A ile ciekawych ujęć przeszło koło nosa bo się nie chciało targać 40D, ciężkiego obiektywu i statywu..... No ale teraz trochę więcej o głównych tematach. Przede wszystkim górnictwo i kolej. Potem wieże ciśnień, zrujnowane obiekty i inne ciekawostki. To wszystko razem wpisuje się w motyw przewodni, czyli krótkie historie o znikającym dawnym Śląsku, sprzed 30 lat jaki pamiętam z dzieciństwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz