wtorek, 7 grudnia 2010

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Gliwice Trynek wąsk.

Kiedy byłem młodym chłopcem i od czasu do czasu dało się dostać katowicki Rejonowy Rozkład Jazdy Pociągów, moją uwagę przykuwała zawsze jedna pozycja. Mianowicie była to linia Gliwice Trynek - Rudy z dopiskiem linia wąskotorowa. Była to chyba jedyna linia która w latach 80 i 90 obługiwała ruch pasażerski na całej sieci GKW. Niestety uległa ona likwidacji tak jak praktycznie całość sieci. Miała ona trochę inny charakter i strukturę przewozów niż pozostałe linie GKW, ale to nie uchroniło jej przed zagładą. Jednak nawet dzisiaj bez trudu można znaleźć pozostałości infrastruktury i nie mam tu na myśli kilku metrów wąskiego toru zatopionego w asfalcie którego nie opłaca się już wyciągać. Jedną ze stacji końcowych tej linii była stacja Gliwice Trynek Wąskotorowy. Byłem ciekawy czy jeszcze zachowały się jakiekolwiek ślady po tej stacji i ku mojemu zdziwieniu coś jeszcze stoi. Stan pozostałości jest opłakany, tak więc trzeba się spieszyć jeśli chce się jeszcze conieco zobaczyć. Ja akurat wybrałem mroźny lutowy dzień tego roku aby uwiecznić to co jeszcze pozostało. Śnieg przykrył góry śmieci i stacja wygląda trochę jak uśpiona. Niestety uśpiona na zawsze bo żaden pociąg już tutaj nie przyjedzie. Raczej czeka ją rozbiórka choć jak można zauważyć na jednym zdjęciu jest to obiekt zabytkowy. Może dlatego jeszcze nie uległa rozbiórce.


Nazwę stacji jeszcze widać


Tu chyba zaczynała się linia telefoniczna biegnąca wzdłuż torów


Rozwalająca się szopa


Widok na otoczenie stacji


Obiekt zabytkowy w opłakanym stanie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz